Proces
-
lidera,
który będzie odpowiadał za ogólny efekt pracy oraz rozdzielał zadania
- redaktorów, którzy będą
wyszukiwali w sieci i zapisywali informacje oraz obrazy
Informacji będziesz szukać w dostępnych podręcznikach
oraz źródłach internetowych. Podczas zajęć opiekun projektu nauczy Cię, jak
korzystać z Internetu, by uzyskane informacje były wiarygodne i rzetelne.
2. W tym projekcie będziesz korzystać ze zdjęć i artykułów, których nie stworzyłeś, dlatego nauczyciel przedstawi Ci zasady dotyczące praw autorskich oraz jak wykorzystać dysk wirtualny w pracy zespołowej.
3. Wykonaj doświadczenia sprawdzające, czym
jest dźwięk i jak się rozchodzi? Podzielcie się obowiązkami:
lider– zapoznaje się z
opisem doświadczeń znajdującym się w
źródłach internetowych, a następnie instruuje pozostałych członków zespołu jak wykonać
doświadczenia.
redaktorzy
- wyszukują obrazy „Kiedy hałas szkodzi?” i zapisują na dysku wirtualnym w folderze „Hałas” udostępnionym przez
opiekuna projektu.
4. Korzystając z aplikacji na smartfona
zbadaj poziom natężenia hałasu w szkole podczas przerw. Wyniki zapisz w tabeli
w dokumencie „Hałas”. Sprawdź, gdzie i kiedy jest najgłośniej. Lider ustali, kto
uda się w poszczególne miejsca w szkole. Na podstawie obrazów i informacji zapisanych
przez Twój zespół na dysku wykonaj plakat przedstawiający poziom hałasu.
5. Wyszperaj w Internecie informacje na
temat: Jak chronić słuch przed hałasem? Wybierz materiały źródłowe, z których
skorzystasz i najważniejsze informacje
zapisz w dokumencie Google „Ochrona przed hałasem” udostępnionym na dysku
wirtualnym przez lidera zespołu. Porozmawiaj
w zespole, jak ma wyglądać akcja propagująca ciche zachowanie (happening,
prezentacja multimedialna, ulotki, plakaty, itd.)
6. Wykorzystując zebrane materiały przystąp do realizacji akcji. Każdy odpowiada za część akcji!
7. Gdy wykonasz wszystkie zadania
podziel się z kolegami wrażeniami z pracy w projekcie i oceń jej
efekty.
Zatem do dzieła!
Powodzenia!